sunnuntai 30. syyskuuta 2018

Karuselli

Pyörin ympyrää. Elämä on tässä. Pyörin ympyrää.

Toivon, että eräänä päivänä kaikki olisi yksinkertaista ja juuri sopivaa minulle, että joka päivässä olisi aurinkoa, lämpöä ja toivoa, että tämä helpottaisi, ettei enää koskaan tarvitsisi aloittaa alusta.

Etten pyörisi karusellissa, aina uudestaan ja uudestaan, ympäri uudestaan ja taas alkuun uudestaan.

Ne sanovat: loppu on uusi alku, mutta minä en enää tahdo aloittaa alusta. Tahdo, enkä jaksa.

Kaiken kierto tuo minulle usein toivoa. Vuodenajat vuorottelevat, aina tulee uusi kevät. Mutta nyt minä pelkään kevättä, sitä, mikä ehkä tulee ja vie minut taas mennessään. Voisipa tämä jatkua näin kuin se nyt on. Ei enää uutta masennuskautta, ei enää ahdistuksen pyörrettä, ei enää sirpaleista todellisuutta. Ei enää. Ja entä jos menet pois, mitä minulle jää muuta kuin tämä aika, joka pyörii ympyrää, ja taas seison siinä, tässä, alussa.

Mutta niin kuin Muumipeikkokin Taikatalvessa lakkasi pelkäämästä talvea ja pimeää, minunkin on lakattava pelkäämästä masennusta. Vain niin minä voin olla vapaa. Etten pelkäisi uutta vuotta, en uutta kevättä, en seuraavaa syksyä, joka auttamatta tulee. 

Pyörin ympyrää. Elämä on tässä. Kaikki on tässä.


Carousels in the sky
That we shape with our eyes
Under shade silhouettes casting
shade crying rain
Can we fly do I stay
We could lose, we could fail
Either way, options change
chances fail, Trains derail.


2 kommenttia:

  1. En halua Aoda millään tavoin ahdistella, mutta mielenkiinnosta kysyn, oletko vielä saikulla vai aloittamassa opetyöt, kuten aiemmista postauksistasi ymmärsin..?

    VastaaPoista
  2. Oot hyvä kirjottamaan! Mun blogista saa vertaistukea jos haluaa. Kirjotan kaiken suoraan ajatuksesta kirjaimiks. Todella vapauttavaa.

    https://mustamaa.blogspot.com/

    VastaaPoista