perjantai 12. syyskuuta 2014

Palovammat

Kun nousen ylös, mies vielä nukkuu. Hämeenkatu herää varhain, minä en ole tottunut siihen. Asuin kulman takana yli vuosi sitten, ajattelen itsekseni, sinä yksinäisenä kesänä. Luojan kiitos en asu enää. Sälekaihdinten välistä nouseva päivä tekee lattialle ristikon, joka näyttää vähän kaltereilta. Menee kuitenkin vielä tunteja, ennen kuin sumu hälvenee.

Viime yönä kuuntelin toisen sydämen ääntä, sitten omaani, ne sykkivät melkein samaan tahtiin. Minun heikko, kulunut, varovainen, ontto, käytetty sydämeni, silti vielä melko toimiva. Edellinen rakkaus vei kaiken, jätti vain palovammat sydämeen, ja tyhjyyden, ja poltinmerkit.

Onko rakkauden aina pakko olla menettämisen pelolla kyllästettyä?

En minä pelännyt. Kerrankin - olin vain siinä, tiedostamatta, pelotta, ihmettelemättä. Kosketus puhuu omaa kieltään, kieltä jolla ei ole sanoja eikä kielioppia mutta jonka kaikki osaavat. En minä ehkä ollutkaan minä, koska sydämeni on tyhjä. Ja kun yöllä valvoin miehen hengitystä kuulostellen, ajattelin, että elämä kantaa kuitenkin. Vie rannasta toiseen, vaikka ei koskaan tarjoaisi tukevaa pintaa, jolle laskea jalat.

Eräs elämän tarkoituksista voisi olla 22 neliötä Hämeenkadulla, vihreä tee aina samoista mukeista koska ne ovat ainoat, ja toisen kehon kartta, kaikki arvet, mustelmat, syntymämerkit, luomet, palovammat, poltinmerkit.

Hiljaa join aamukahvin keittiössä ja kuuntelin ohi ajavien autojen ääniä ulkoa. Puin ja suljin oven perässäni mahdollisimman hiljaa. Ja lähdin terapiaan nousevan auringon halkoessa sankkaa sumua.




On hyvä ettet tiedä minusta
Olen huono puhumaan myös sinusta
Vain hiuksiasi hiljaa kosketan
En rakkaudesta mitään ymmärrä

Nuku sinä vaan rauhassa
Hei ei enää haaveilla
mitä muuta on tarjolla
En osaa arvailla
Ja jos heräisit sattumalta,

niin saat minut nyt halvalla,
poisheittohinnalla
Saat tämän nyt helpolla
minun käytetyn sydämeni








Hyvää viikonloppua,

- Aoda

5 kommenttia:

  1. ♥~Hyvää viikonloppua sinulle ~♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Toivottavasti sinullakin oli mukava viikonloppu.

      Poista
  2. Sinäpä sen sanoit. Varsinkin viime aikoina on tuntunut vaihtelevan todella rajusti hyvän ja huonon välillä..

    Täytyypä mainita, että kommenttisi piristi aivan valtavasti! Oon seuraillut aktiivisesti sun kirjoituksia, mutta kommentointi jää usein sikseen typerän puhelimen takia, joka ei lähes koskaan suostu avaamaan kommentointikenttää. Pahoittelen!

    Mahtavaa viikonloppua sinulle ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua saatoin mm. liikuttua kun huomasin sivupalkissa kohdan "Ihania ihmisiä" ja oman blogini siellä - mitämitä ihmettä, kiitos sinä ♥

      (Se joka sanoo on itte!)

      Poista
    2. Eipä mitään, tosiaan itsekin voisi kommentoida seurailemiaan blogeja vähän ahkerammin. :D

      Ja joo, listasin tuohon nyt muutamia lemppareitani. :) Eivätkä ne ole lemppareita syyttä.

      Poista